søndag den 5. juli 2020

Dag 10 - nyt liv - 0 km - 202 km

Det har igen blæst en halv pelikan og regnet en del, så Mille og jeg er stadig på land!
Men - der er sket noget meget stort!
Min nevø og hans kone er blevet forældre til en dejlig dreng! Så min storebror og hans kone er blevet bedsteforældre, mine forældre er blevet oldeforældre - og jeg er ifølge nogen blevet bedstefaster, og det føles fantastisk og meget fint og stort, og hjertet både jubler og bliver helt stille! Synes det er et lille livsmirakel at et nyt menneske træder ind i verden, og jeg glæder mig til at lære ham at kende.
Ellers har dagen stået på gåtur med hundene og hygge og gode udvekslinger. Det blev også til gudstjeneste i Assens smukke kirke, hvor en yngre præst Anders havde gode ord og tanker om, hvad vi skylder hinanden som mennesker. Ikke på en tung og byrdeagtig måde - i virkeligheden mere om at fjerne skylden og det købmandsagtige i at være medmenneske og om at sætte hinanden fri til at være forskellige og til at opleve verden og livet forskelligt. Tak for at sætte tanker igang!
I aften var Ulla og jeg på La Posta - italiensk restaurant i Assens med Giovanni ved roret - og havde en skøn aften, og efterfølgende lod vi bilen stå og gik sammen med hundene de 3 km langs jernbaneskinnerne (som man kan køre på med en lejet skinnecykel) og vandet hjem igen, og i morgen får vi så en gåtur ind og henter bilen igen..... for det bliver mindst 14 m/s ifølge udsigten i morgen. Er meget taknemmelig for at være under tag - og sender en kærlig aftentanke til Aarhus og den lille nye guldklump - ønsker dig alt smukt og velsignet, lille du! Og at dine forældre må sove om natten...når ikke de lige ligger og nyder det lille underværk, de har fået til låns i dig!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar