fredag den 3. juli 2020

Dag 8 - aaaaaaah :-) 20 km - 202 km

Er landet under tag i Torøhuse!
Det var en fin og langsom morgen, og der blev både sovet til efter 6 og pakket langsomt. Inden afgang blev der tid til en kop kaffe sammen med morgenmadsfolket ved kiosken, hvor Søren også var på sin el-scooter og nød morgenkaffen efter en frisk morgendukkert. Han er altså en sej gut, som har rejst mange steder i verden og har mødt delfiner og svømmet i Stillehavet og fundet frem til at han har en kusine i Manilla ..... ret vild og helt stille og rolig samtidig!
Vi sagde tak og god sommer og stak ud og opad langs østkysten. På vejen blev der lige sagt godmorgen til nogle sæler, og ved øens NØ-lige hjørne krydsede vi de ca 4 km over til Sandager (hvis det er langt nok til, at man må kalde det et kryds). Vel ovre var der lige nord for byen et fint toilet som blev frekventeret - og så tog jeg de her to billeder. Mod øst en fin morgenhimmel - mod vest mørke og lidt truende skyer.
I løbet af den næste times tid rykkede skyerne tættere på, og regnen nåede til Brandsø. Så vidt jeg ved er en wet microburst sjælden i Danmark, men det var så voldsomt derude, at det næsten lignede - hvert fald lidt. Senere forsvandt først Brandsø og siden Bågø helt i regnskyerne, men vi gik næsten fri og fik frem mod Assens kun nogle dryp og så lidt af de vindstød, der som regel følger med byger.
Ved Assens gik vi lige ind i havnen og Mille stak næsen op på sandet ved kajakklubben i 5 min og pustede ud, inden vi stak videre. Så kom regnen - men det gjorde ikke noget, for 3 km sydpå ligger Torøhuse, og her bor Chris' skønne mor-Ulla, og jeg har fået lov at komme under tag. Mille ligger fint på græsset, og jeg har været i bad og fået vasket tøj og fået et luxusmåltid sammen med Ulla og hendes søster Aase, som er på besøg. Udenfor har der været blæst og regn - men her er tørt og varmt og fuld af kærlighed og plads. Tak altså - det er en gave at være her! Og jeg er sikker på, at både Mille og jeg sover dejligt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar