mandag den 6. juli 2020

Dag 11 - udsyn - 0 km - 202 km

Endnu en blæsedag!
I dag har der været hul i skyerne og solen har kigget igennem - og fx lavet den smukkeste regnbue over huset og havet og Mille. Mor-Ulla og hundene og jeg gik til Assens og købte fisk og hentede bilen, og efter frokost lånte jeg bilen og kørte med moster-Aase som tur-guide rundt i området mellem Assens og Faaborg og så lidt af stederne, hvor Chris' familiehistorie har rødder. Det er et område som er meget smukt og meget kuperet, og der er fuld af store gårde og herregårde, som har deres historie i den frugtbare sydvestfynske muld. På vejen hjem til Thorøhuse var vi omkring fyret på spidsen af Helnæs. Derude blæste det godt nok meget - ca en halv pelikan (igen igen) og bølgerne var magtfulde. Langs landtangen, som leder derud, var der på læsiden ingen bølger, men stadig masser af vind, og glade kitesurfere dansede på vandet i elegant ballet - men det er stadig ikke vejr for Mille og mig og langtur.
Solnedgangen var smuk og betagende, og jeg tror det bliver en lidt fredeligere nat. Sidste nat vågnede jeg 2:45 ved pludselige vindstød og regn og hagl, og jeg måtte lige lyse ned på Mille for at være sikker på, at hun stadig havde det godt! Efterfølgende så jeg, at den korte byge havde været et stykke over 15 m/s - det kan mærkes.
Jeg skæver ud til folkene på Bågø og sender dem en tanke, og jeg tænker rigtig meget på dem, som lige nu er på vej Danmark rundt i den historisk blæsende sommer, - og midt i alt det, så er jeg her under tag og sidder med billeder af det sidste blad på familietræet og fødder, som har strømper i str 17.... og jeg bliver stille og taknemmelig og glad!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar